Αγάπη και Υγεία

Δώστε χρόνια στη ζωή σας και… ζωή στα χρόνια σας!

Oστεοπόρωση: Πρόληψη και αντιμετώπιση!

στο Δεκέμβριος 3, 2014

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ

Οστεοπόρωση είναι μία σκελετική διαταραχή που έχει σαν αποτέλεσμα, να έχει το οστό μειωμένη οστική αντοχή.
Αυτό συμπεριλαμβάνει την πυκνότητα και την ποιότητα.Είναι μία πάθηση αθόρυβη. Δεν έχει συμπτώματα.
Οστεοπόρωση δεν είναι η έλλειψη ασβεστίου από τα οστά, είναι η απώλεια ασβεστίου.
Γιατί χάνεται ασβέστιο από τα οστά, αποτελεί ένα πολύ μεγάλο θέμα. Συμαντικό ρόλο παίζει η διατροφή.
Όταν μπαίνει ζωική πρωτείνη στον οργανισμό, δίνεται μύνημα στον εγκέφαλο, ότι έχουμε πανικό, συναγερμό, καταστρεφόμαστε.Δεν υπάρχει ισορροπία στο αίμα και είμαστε σε κατάσταση φλεγμονής. Αυτό δημιουργεί κυτταρικό πρόβλημα στους ιστούς. Ο οργανισμός έχει ένα υπέροχο σύστημα ανάδρασης. Παίρνει ασβέστιο από τα οστά για να μπορεί να φέρει το ΡΗ σε ισορροπία. Το ΡΗ στο αίμα πρέπει να είναι 7,44. Αν πέσει, γίνεται όξινο.  Όσο περισσότερο κρέας και γαλακτοκομικά καταναλώνουμε, τόσο περισσότερο ασβέστιο χάνεται. Το ανοσοποιητικό σύστημα επιτίθεται στην οστική μάζα και καταστρέφει τους οστεοβλάστες.
Τι μπορούμε να κάνουμε.
Το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό είναι να πάρουμε ασβέτιο.
Το ασβέστιο δεν είναι μόνο για την οστεοπόρωση.
Το ασβέστιο είναι αναγκαίο για την φυσική λειτουργία του οργανισμού.
Μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέως εντέρου.
Ρίχνει τη χοληστερίνη
Ρίχνει την πίεση.
Μειώνει την απορρόφιση των κορεσμένων λιπαρών.
Βοηθάει να μην δημιουγηθούν πέτρες στα νεφρά.
Βοηθάει στην αλκαλικότητα της διατροφής.
Διατήρηση του αίματος σε φυσιολογικά επίπεδα.
Σύσπαση μυών
Πήξη του αίματος
Βοηθάει στην παραγωγή ορμονών
Κάθε κύτταρό μας έχει στην κυτταρική μεμβράνη διαύλους (κανάλια) για να μπορεί να περνά το ασβέστιο και να γίνουν οι βιοχημικές διεργασίες.
Το λάθος που κάνουμε, είναι ότι νομίζουμε, ότι παίρνουμε ασβέστιο από το γάλα και τα γαλακτοκομικά. ‘Ομως το ασβέστιο από το αγελαδινό γάλα, οχι μόνο δεν απορροφάται, αλλά όπως είπαμε προκαλεί οστεοπόρωση.
Επι πλέον η καζείνη που υπάρχει στο γάλα μπορεί να προκαλέσει μεταβολές στην αντίληψη, τη διάθεση και τη συμπεριφορά. Δημιουργεί μια μάζα, όταν εισέρχεται στο στομάχι, κάνοντας πολύ σύσκολη την πέψη. Οποιεσδήποτε ευεργετικές ιδιότητες θα μπορούσε να έχει το γάλα, σε πολύ μικρές ποσότητες, δεν υπάρχουν πιά λόγω των αντιβιοτικών και ορμονών  που δίνουν στις αγελάδες για μεγαλύτερη παραγωγή γάλακτος και λόγω της επεξεργασίας του.
Πριν από 3000 χρόνια μια αγελάδα μπορούσε να δώσει 90 κιλά γάλα το χρόνο. Σήμερα κατα μέσο όρο δίνει 6.750 κιλά γάλα, δηλαδή 75 φορές περοσσότερο. Σήμερα πίνουμε μη φυσικό γάλα, προερχόμενο από εκτρεφόμενες αγελάδες, γενετικά μεταλλαγμένες με τεχνητή γονιμοποίηση. Κάθε γουλιά γάλα περιέχει ισχυρές αυξητικές ορμόνες, λίπη, χοληστερίνη, ορμόνες, αλλεργιογόνα, ζηζανιοκτόνα, μικροβιοκτόνα, διοξίνη, αίμα, νεκρά λευκά αιμοσφαίρια, πάνω απο 52 ισχυρά αντιβιοτικά, βακτήρια και ιούς. Η μόνη περίοδος στη ζωή μας, κατά την οποία πρέπει να τρεφόμαστε με γάλα είναι όταν είμαστε μωρά και μόνο με μητρικό γάλα. Δεν είμαστε φτιαγμένοι για να πίνουμε γάλα από άλλα ζώα.
Ενοχοποιείται για καρκίνο του προστάτη και του μαστού, νόσο του Παρκινσον, καρδιοπάθειες.
Οι χώρες που έχουν τη μεγαλύτερη οστεοπόρωση είναι αυτές που έχουν μεγάλη κατανάλωση γαλακτοκομικών (Δανία, Σκανδιναβία, ΗΠΑ).
Από πού, λοιπόν, θα πάρουμε ασβέστιο, αυτό το τόσο σημαντικό στοιχείο;
Αμύγδαλα       μπρόκολο         σουσάμι
σύκα                 σταφίδες           φασόλια
λεμόνια            κολοκυθόσπορος
σόγια                 λιναρόσπορος
δαμάσκηνα       σπανάκι
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσίαζει η σόγια, η οποία έχει όλα τα αμινοξέα, και τα 8 απαραίτητα. Ούτε το κρέας δεν έχει όλα τα αμινοξέα. ‘Εχει ισοφλαβονοειδή και ισοφλαβόνες, τα οποία συμβάλουν στη δημιουργία οστικής μάζας και αναστέλλουν την απώλεια ασβεστίου.  Οι ισοφλαβόνες έχουν ανασταλτική δράση στην ανάπτυξη του λιπώδους ιστού σε συνδιασμό με τα προβιοτικά.  Η μικροχλωρίδα του εντέρου καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τη διακύμανση των επιπέδων των ισοφλαβονών στο αίμα.  Επίσης έχει οιστρογόνα. Είναι φυτοοιστρογόνα. Η μοριακή τους δομή είναι διαφορετική από τεχνιτά οιστρογόνα που παίρνουμε από την  ορμονοθεραπεία. Κάτι πολύ σημαντικό. Στα οστά υπάρχουν υποδοχείς οιστρογόνων τύπου Α και Β. Οι τύπου Α φέρνουν πρόσληψη ασβεστίου και δημιουργία οστικής μάζας. Στα τύπου Β έχουμε απώλεια. Τα φυτοοιστρογόνα της σόγιας είναι τύπου Α και δημιουργούν καλύτερη διαστολή και πλαστηκότητα στα αγγεία. Οι αρτηρίες δεν παθαίνουν αρτηριοσκλήρυνση. Στους νευρώνες του εγκεφάλου, τα φλαβονοειδή και τα φυτοοιστρογόνα συμβάλλουν για καλύτερη νευροσυναπτική επικοινωνία σε επίπεδο νευρικού συστήματος. Μειώνει τη συχνότητα των εξάψεων και τη χοληστερίνη.
Για να απορροφηθεί το ασβέστιο χρειάζεται μαγνήσιο, βιαμίνη D και D3 και Κ2. Λειτουργούν συνεργιστικά.
Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Το μαγνήσιο ενεργοποιεί περισσότερες από 300 διαφορετικές βιοχημικές αντιδράσεις στο ανθρώπινο σώμα, όλες το ίδιο απαραίτητες, ώστε αυτό να λειτουργεί σωστά. Ενεργοποιεί περισσότερα από 300 ένζυμα.
Η βιτ D είναι η βιταμίνη της μακροβιότητας. Βοηθά στη μείωση της ανάπτυξης και του πολλαπλασιασμού των καρκινικών κυττάρων. ‘Ομως συμβαίνει το εξής παράδοξο. Το 47% των εφήβων κατά τους χειμερινούς μήνες,  το 91% των νεογνών που γεννιούνται το χειμώνα και το 57% των ενηλίκων από 18 έως 85 χρονων καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους, έχουν έλλειψη βιτ D, στη χώρα μας. Μία χώρα με τόση ηλιοφάνεια.
Και αυτό οφείλεται στην μη έκθεση στον ήλιο και στα αντηλιακά με υψηλό δείκτη προστασίας.                Η D3 δεν περιέχεται σε επαρκείς ποσότητες στις τροφές.
Η βιτ Κ2 σε συνεργασία με τη βιτ D και το μαγνήσιο διαχειρίζονται την εναπόθεση ασβεστίου στα όργανα και στούς ιστούς.
Αν δεν υπάρχει επαρκής ποσότητα βιτ Κ2, τότε το σώμα μας δεν είναι σε θέση να διακρίνει πού και πόσο ασβέστιο πρέπει να εναποθέσει. Τα αγγεία είναι τα πρώτα όργανα που πλήττονται και αναπόφευκτα δημιουργείται αρτηριοσκλήρηνση.
Η βιτ Κ2 είναι η καινούργια βιτ D και είναι σημαντικός παράγοντας στη δράση της ίδιας της βιτ D. Παράγεται από βακτήρια που ζουν στο γαστεντερικό σύστημα. Πηγαίνει κατ’ ευθείαν στα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων, στα οστά και στους ιστούς εκτός από το συκώτι.  Είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση ισχυρών οστών και καθαρών αρτηριών.
Τα συμπληρώματα ασβεστιου αν δεν περιέχουν μαγνήσιο και βιτ D όχι μόνον δεν βοηθούν, αλλα ασβεστοποιούν τα οστά με αποτέλεσμα να είναι πιο ευάλωτα στα κατάγματα.
Κάτι άλλο πολύ σημαντικό είναι η άσκηση. Αυξάνει την πυκνότητα της οστικής μάζας. ‘Εχω καλά οστά, όταν έχω καλούς μύες, έχω καλούς μύες, όταν τους γυμνάζω. δεν έχω καλούς μύες, δεν έχω καλά οστά, έχω οστεοπόρωση. ‘Εγινε μια έρευνα σε 14 φοιτητές, είχαν την καλύτερη φυτοφαγική διατροφή, ήταν απόλυτα υγιείς, αλλά δεν γυμναζόταν. Μ’εσα σε 10 μέρες άρχισαν να έχουν απώλεια ασβεστίου από τα ούρα, γιατί δεν γυμναζόταν. Έγινε μία άλλη έρευνα σε 10 άτομα 87 έως 95 χρονών για οκτώ εβδομάδες έκαναν τακτική αυξανόμενη συστηματική άσκηση και αύξησαν την μυική τους δύναμη κατά 174%

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s