Αγάπη και Υγεία

Δώστε χρόνια στη ζωή σας και… ζωή στα χρόνια σας!

Βιταμίνη C: Ασφαλής και αποτελεσματική και σε υψηλές δόσεις!

στο Απρίλιος 4, 2014
Βιταμίνη C: Ασφαλής και αποτελεσματική και σε υψηλές δόσεις

Από το περιοδικό Holistic Life Πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν ότι χρειαζόμαστε καθημερινά μόλις 60 mg βιταμίνης C, ποσότητα που περιέχουν δύο πορτοκάλια. Αλλά αυτή είναι η συνιστώμενη δόση που είχε οριστεί πολλά χρόνια πριν και η επιστήμη έχει μάθει πολλά από τότε. Η δοσολογία αυτή έχει προκαλέσει την αντίδραση πολλών διαπρεπών επιστημόνων, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι μια τέτοια δόση το μόνο που κάνει είναι να μας προστατεύει από το σκορβούτο, αλλά δεν αποτελεί ικανή ποσότητα για την προστασία από διάφορες εκφυλιστικές παθήσεις, από τις οποίες θα μπορούσαμε να προστατευθούμε αν λαμβάναμε υψηλότερες δόσεις, όπως δείχνουν εκατοντάδες μελέτες. Iατροί της διατροφικής και αντιγηραντικής ιατρικής και πολλοί διατροφολόγοι στην Αμερική, στον Καναδά και στη Μ. Βρετανία συνιστούν να λαμβάνουμε 1000-2000 mg βιταμίνης C προληπτικά, για θεραπευτική δράση όμως συνιστούν μεγαλύτερες ποσότητες. Οι πρωτόγονοι άνθρωποι τρέφονταν με άγρια φρούτα και λαχανικά που περιείχαν μεγάλες ποσότητες βιταμίνης C. Οι παλαιοντολόγοι πιστεύουν ότι οι πρωτόγονοι άνθρωποι κατανάλωναν 400 mg – 2 g την ημέρα βιταμίνης C, δόση που απέχει πολύ από την ημερήσια συνιστώμενη δόση. Ειδική έρευνα που έγινε από τον Marc Levine, PhD, στο National Institutes of Health, προσέφερε την πρώτη ακριβή μέτρηση απόδοσης βιταμίνης C σε πραγματικές συνθήκες ζωής, αντίθετα με τους δοκιμαστικούς σωλήνες. Το αποτέλεσμα ήταν το εξής: Ο μεταβολισμός μας απαιτεί ποσότητα βιταμίνης C τουλάχιστον τρεις φορές περισσότερη από αυτή που η RDA ορίζει (Levine M, et al., American Journal of Clinical Nutrition, 1995; 62: 1347S-1356S). Όσον αφορά τους καπνιστές, κάθε τσιγάρο κλέβει από τον οργανισμό μας 25 mg βιταμίνης C. Αυτό σημαίνει ότι ένας που καπνίζει ένα πακέτο τσιγάρα χρειάζεται πάνω από 500 mg βιταμίνης C, για να καλύψει τις στοιχειώδεις διατροφικές του ανάγκες. Η βιταμίνη C όταν λαμβάνεται σε υψηλές δόσεις είναι ιδιαίτερα ευεργετική για την υγεία, αφού: α) Προστατεύει από την καρδιοπάθεια, προστατεύει τις αρτηρίες από την αθηρωματοσκλήρωση, αυξάνει τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης HDL και ρίχνει την πίεση. Μια ελεγχόμενη μελέτη καπνιστών που λάμβαναν 1000 mg καθημερινά έδειξαν σημαντική μείωση στην οξείδωση της LDL (Iswarlel J., et al., Atherosclerosis, 1996; 119: 139-50). 1000 mg καθημερινά βιταμίνης C αποδείχθηκε ότι μειώνουν την πίεση του αίματος αποτελεσματικά (Feldman, E. B., New York Academy of Sciences, Feb. 9-12, 1992; 9). Η βιταμίνη C είναι ιδιαίτερα ευεργετική για τους διαβητικούς τύπου ΙΙ. Εκτός του ότι βοηθά στην αποτροπή του σχηματισμού αθηρωματικής πλάκας προστατεύει το σώμα από τη ζημιά που προκαλεί το υψηλό σάκχαρο του αίματος. Μια μελέτη στην οποία χορηγήθηκαν 2000 mg καθημερινά έδειξε ότι η βιταμίνη C μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο του σακχάρου του αίματος στον διαβήτη (Eriksson J., Annals of Nutrition and Metabolism, 1995; 39: 217-23). β) Δρα ως αντισταμινικό κατά των αλλεργιών σε ποσότητα 1000 mg και άνω. Η βιταμίνη C σε υψηλές ποσότητες είναι ευεργετική για το άσθμα. Επτά μελέτες δείχνουν ότι η καθημερινή δόση 1000-2000 mg μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία των πνευμόνων και να μειώσουν τον κίνδυνο για ασθματική κρίση (Hatch G., et al., American Journal of Clinical Nutrition, 1995; 61: 625S-630S). γ) Προφυλάσσει από το κοινό κρυολόγημα. Μεγάλες δόσεις βιταμίνης C μπορούν να συντομεύσουν τη διάρκεια ενός κοινού κρυολογήματος ή της γρίπης, καθώς ενισχύεται το ανοσοποιητικό σύστημα και ιδιαίτερα διάφοροι τύποι λευκών αιμοσφαιρίων. Η ασθένεια εξαντλεί τα αποθέματα βιταμίνης C ενώ τα συμπληρώματα τα αποκαθιστούν. δ) Προστατεύει από τον καρκίνο, διότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Σύμφωνα με τον δρα Gladys Block, επιδημιολόγο του καρκίνου στο Μπέρκλεϊ, οι άνθρωποι που λαμβάνουν μεγάλες δόσεις βιταμίνης C έχουν τις μισές πιθανότητες να πάθουν καρκίνο και συγκεκριμένα καρκίνο του στομάχου, του οισοφάγου, του παγκρέατος και της στοματικής κοιλότητας. ε) Προστατεύει από τους χολόλιθους. 2000 mg βιταμίνης C καθημερινά έχουν φανεί ότι καθυστερούν τη διαδικασία σχηματισμού χολόλιθων 350% (Gustafsson U, et al., European Journal of Clinical Investigation, 1997; 27: 387-91). στ) Προστατεύει την υγεία των οφθαλμών. Όπως συγκεκριμένα καροτενοειδή, η βιταμίνη C προσφέρει στα μάτια αντιοξειδωτική προστασία που σύμφωνα με το US Department of Agriculture’s Human Research Center μπορεί να αποτρέψει τον καταρράκτη και να καθυστερήσει την εξέλιξή του. Η βιταμίνη C επίσης μετριάζει την πίεση μέσα στα μάτια, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο για γλαύκωμα που συμβαίνει περισσότερο συχνά όταν η βιταμίνη C είναι χαμηλή. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η λήψη βιταμίνης C σε υψηλές δόσεις εγκυμονεί κινδύνους, π.χ. ότι μπορεί να προκαλέσει λίθους στους νεφρούς. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει. Στην πραγματικότητα η βιταμίνη C διαλύει τους λίθους στους νεφρούς και προλαμβάνει τον σχηματισμό τους. Ο William J. McCormick χρησιμοποιούσε τη βιταμίνη C για την πρόληψη και θεραπεία των λίθων των νεφρών. Ο Robert F. Cathcart, MD, αναφέρει ότι άρχισε να χορηγεί τη βιταμίνη C σε υψηλές δόσεις στους ασθενείς το 1969. Γράφει: «Υπολογίζω ότι έχω βάλει 25.000 ασθενείς σε υψηλές δόσεις βιταμίνης C και κανείς δεν ανέπτυξε λίθους στους νεφρούς». Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι η λήψη βιταμίνης C σε πολύ υψηλότερες από την ημερήσια συνιστώμενη δόση είναι απολύτως ασφαλής και συμβάλλει στην πρόληψη και καταπολέμηση πλήθους ασθενειών. Μάριος Δημόπουλος – Κλινικός διατροφολόγος

Read more: http://enallaktikidrasi.com/2014/03/vitamini-c-asfalis-kai-apotelesmatiki-kai-se-poly-ypsiles-doseis/#ixzz2vZT7qmgf

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s