Αγάπη και Υγεία

Δώστε χρόνια στη ζωή σας και… ζωή στα χρόνια σας!

5 τροφές για δυνατό μυαλό!

στο Ιανουαρίου 13, 2014

Ανακαλύψτε ποια είναι τα καλύτερα τρόφιμα για τον εγκέφαλο και αποκτήστε μυαλό… ξυράφι τρώγοντας.

1. Καφές και τσάι
Καφές και τσάι 5 τροφές για δυνατό μυαλό!Ο καφές και το τσάι μπορούν να κάνουν πολλά περισσότερα για σας από ό, τι να σας βοηθούν να ξυπνήσετε το πρωί.
Μελέτες έχουν δείξει ότι τα συγκεκριμένα ροφήματα μπορούν να αποτρέψουν τη νόσο Αλτσχάιμερ και να συμβάλλουν στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας.
Σε μια μελέτη του 2010 που δημοσιεύτηκε σε περιοδικό για τη νόσο Alzheimer, οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι όταν χορήγησαν καφέ σε ποντίκια γενετικά τροποποιημένα να εκδηλώσουν Αλτσχάιμερ, είτε επιβραδύνθηκε η εξέλιξη της νόσου είτε δεν εκδηλώθηκε καθόλου.
Με βάση τη διαπίστωση αυτή, ο καφές τελικά ίσως θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως θεραπευτική αγωγή για τους ανθρώπους με Αλτσχάιμερ, επισημαίνουν οι ερευνητές.
Και η κατανάλωση τσαγιού φάνηκε όμως να προστατεύει τον εγκέφαλο. Όσοι έπιναν τσάι είχαν καλύτερα αποτελέσματα σε τεστ για τη μνήμη σε σχέση με όσους δεν έπιναν, σύμφωνα με μια μελέτη του 2010 που έγινε σε 716 ενήλικες, ηλικίας 55 ετών και άνω.
Τα καταναλώνουμε, πάντα με μέτρο και δείτε περισσότερα: Πιάσε έναν με ολίγη, ένα μέτριο ή βαρύ γλυκό ή ένα πολλά βαρύ και όχι… Ο Ελληνικός καφές και τα οφέλη του!
Τσάι τοῦ (Ἑλληνικού) βουνού, κατὰ τοῦ Ἀλτσχάιμερ!!
Και: Νόσος αλτσχάιμερ (Alzheimer) και πρόληψη.

2. Καρύδια
Καρύδια 2 5 τροφές για δυνατό μυαλό!Αν τα παρατηρήσετε μοιάζουν με μια μικρογραφία του ανθρώπινου εγκεφάλου, και ίσως αυτός να είναι ένας τρόπος της φύσης να μας δείξει που κάνουν καλό.
Δείτε με ποιες άλλες τροφές υπάρχουν ομοιότητες: Τροφές που μοιάζουν με όργανα του σώματος!
Σε μελέτη του 2009 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Nutrition διαπιστώθηκε ότι τα καρύδια μπορούν να βοηθήσουν τον εγκέφαλό μας να παραμείνει νέος. Οι επιστήμονες κατάφεραν να αναστρέψουν τα σημάδια της γήρανσης στους εγκεφάλους αρουραίων προχωρημένης ηλικίας που τρέφονταν με καρύδια. Επίσης τα τρωκτικά ανέκτησαν την ικανότητα του εγκεφάλου τους να επεξεργάζεται τις πληροφορίες.
Μια ακόμη μελέτη που παρουσιάστηκε το 2010 στο Διεθνές Συνέδριο για τη Νόσο Αλτσχάιμερ, ανέφερε ότι ποντίκια που τρέφονταν με καρύδια εμφάνισαν βελτίωση της ικανότητας μάθησης και της μνήμης.
Τα καρύδια περιέχουν υψηλές ποσότητες αντιοξειδωτικών, τα οποία, όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, μπορούν να αντιστρέψουν τη βλάβη στο DNA των κυττάρων του εγκεφάλου που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες.
Δείτε: 7 λόγοι για να τρώμε καρύδια καθημερινά!

ΤΑ ΚΑΡΥΔΙΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΛΕΕΙ Ο FDA.

3. Καρότα
καρότο1 5 τροφές για δυνατό μυαλό!Τα καρότα είναι γνωστό από καιρό ότι είναι ωφέλιμα για τα μάτια. Τώρα αποδεικνύεται, ότι είναι καλή τροφή και για τον εγκέφαλο μας. Τα καρότα έχουν υψηλά επίπεδα μιας ένωσης που ονομάζεται λουτεολίνη, η οποία θα μπορούσε να περιορίσει τα προβλήματα που σχετίζονται με την ηλικία, όπως τα προβλήματα μνήμης και οι φλεγμονές στον εγκέφαλο, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2010 στο περιοδικό Nutrition.
Στη μελέτη, τα ποντίκια των οποίων η καθημερινή διατροφή περιλάμβανε 20 χιλιοστόγραμμα λουτεολίνης, εμφάνιζαν μείωση των φλεγμονών στους εγκεφάλους τους. Οι ερευνητές παρατήρησαν ακόμη ότι η συγκεκριμένη ένωση είχε βελτιώσει και τη μνήμη των ποντικιών.
Το ελαιόλαδο, οι πιπεριές και το σέλινο έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε λουτεολίνη.
Δείτε: Όταν το καρότο θεραπεύει!

4. Ψάρια
Ψάρια 5 τροφές για δυνατό μυαλό!Παρά το γεγονός ότι η πρόσφατη έρευνα έχει δείξει ότι η λήψη συμπληρωμάτων διατροφής με ιχθυέλαιο δεν μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της εξασθένησης των γνωστικών λειτουργιών σε άτομα με νόσο του Alzheimer, πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση ψαριών πλούσιων σε ω-3 λιπαρά οξέα βοηθάει στην επιβράδυνση της εξασθένησης των γνωστικών λειτουργιών που έρχεται με την ηλικία.
Μια μελέτη του 2005 στο περιοδικό Archives of Neurology, διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι άνω των 65 ετών που έτρωγαν δύο γεύματα ψαριών την εβδομάδα για έξι χρόνια εμφάνιζαν 13% μείωση στην γνωστική εξασθένηση, σε σύγκριση με τα άτομα που έτρωγαν ψάρια τακτικά.
Δείτε εκτενέστερες πληροφορίες για τα Ω – 3 και τα οφέλη τους!

5. Σπανάκι
Σπανάκι 5 τροφές για δυνατό μυαλό!Μπορεί να θυμάστε καλά τη μητέρα σας που σας έλεγε να φάτε σπανάκι για να δυναμώσετε, όμως το συγκεκριμένο τρόφιμο φαίνεται να δυναμώνει και το μυαλό.
Το συγκεκριμένο πράσινο φυλλώδες λαχανικό είναι «φορτωμένο» με βιταμίνες C και Ε, οι οποίες, σύμφωνα με μελέτες, συμβάλλουν στη βελτίωση των γνωστικών μας ικανοτήτων. Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι αρουραίοι των οποίων η διατροφή είχε συμπληρωθεί με βιταμίνη Ε παρουσίασαν αυξημένη απελευθέρωση ντοπαμίνης στον εγκέφαλο τους, μια χημική ουσία που, μεταξύ άλλων, ελέγχει τη ροή των πληροφοριών σε διαφορετικά τμήματα του εγκεφάλου.
Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Brain Research προκύπτει ότι η γήρανση του εγκεφάλου σε αρουραίους μεγάλης ηλικίας, μπορεί να αντιστραφεί, αν στη διατροφή τους συμπεριληφθούν σπανάκι,φράουλες ή βατόμουρα.
Δείτε ακόμη: Σπανάκι: ατσαλώνει τον οργανισμό!

Καλές τροφές επίσης για το μυαλό είναι εκτός από τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα μούρα και οι ξηροί καρποί.

Σημείωσις: να συμπληρώσω εδώ ότι όλα τα «μωβ» τρόφιμα έχουν θετική επίδραση στον εγκέφαλο. Δείτε μύρτιλλο και λοιπά βακκίνια.

Δείτε επίσης: Το IQ μπορεί να αυξηθεί μέσω… του φαγητού

Και: 11+1 καθημερινές συνήθειες που βλάπτουν τον εγκέφαλο

Κυριακού Κατερίνα Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc

Πηγή: awakengr.com

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s